söndag 9 maj 2010

Frön som gror

För en dryg vecka sedan satte jag några frön i en del krukor...tänkte det kunde vara kul med lite "home made" på balkongen. Annars brukar jag för det mesta köpa de växter och blommor jag vill dekorera med. Alltid kul att piffa till lite och göra det mysigt där man ska sitta och fika, umgås med vänner och så nu då det börjar bli varmare...så man verkligen kan njuta av att sitta still därute. Nu kan jag ju inte skryta med att jag planterat all världens intressanta växter, örter och blomster. Näe...Jag valde gurka, rädisor och ärtskidor för dom tycker jag är så goda. Solrosor för dom är så ståtliga och vackra.

Sedan luktärt för dom är så ljuvliga att se på och doftar underbart! Få se vad det blir av det hela...om det blir nått. Det är ju en hel vetenskap sånt där! Och är man nybörjare så kan man ju inte förvänta sig underverk! Fast....lite nybörjartur borde man väl ha, tycker jag! Eller hoppas jag!...Det är jätteskoj att se hur det växer upp en liten planta...och det har det faktiskt börjat göra redan...nu gäller det bara att hålla tummarna för att plantorna blir stabila och inte pjeniga. Sedan när de är tillräckligt stora får jag sätta ut dem på balkongen i större krukor. Nu har de varsin lilla kruka på köksbordet. Sen ska jag köpa lite "färdiga" blommor och annat läckert...Det ska bli kul..!!!







Växter för balkong & uterum






Krukboken : inspiration för balkong och uteplats

Inga kommentarer: